فرزين خبر داد:
اصلاح قانون مالیاتی در مراحل پایانی-عموم افراد کشور ما در تولید دچار مشکل اقتصادی هستند

یزدفردا "سرویس خبر دولت "معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از اتمام مراحل پایانی قانون اصلاح مالیات‌ها خبر داد؛در نظام کنونی مالیاتی، تنها حقوق بگیران مالیات می دادند، اما در قانون جدید مالیات، هر فرد متناسب با میزان درآمدش موظف به پرداخت مالیات است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از اتمام مراحل پایانی قانون اصلاح مالیات‌ها خبر داد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از ایسنا ،محمدرضا فرزین، سخنگوی طرح تحول اقتصادی ، اظهار کرد: در نظام کنونی مالیاتی، تنها حقوق بگیران مالیات می دادند، اما در قانون جدید مالیات، هر فرد متناسب با میزان درآمدش موظف به پرداخت مالیات است.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی تدوین قانون جدید مالیات را به معنای افزایش میزان پرداخت مالیات ندانست و افزود: در این نوع نظام جدید افرادی که تاکنون مالیات نداده‌اند در گروه افراد پرداخت کننده مالیات قرار می‌گیرند.

فرزین بررسی قانون گمرک را هم به عنوان یک لایحه در مجلس دانست و گفت: اصلاح نظام بانکی نیز تقریبا سه سال است که به عنوان یکی از پایه‌ای ترین اصلاحاتی که بسیار سخت بود در حال اجراست.

وی افزود: مشکل اصلی نظام بانکی ما در این است که قیمت تمام شده پول در کشور ما زیاد است و این مطلب بر خلاف دستورات اسلام است.

او گفت: پول در کشور ما کالای کمیاب است و این مساله‌ای است که باید نظام بانکی اصلاح شود تا توان تولید در کشور افزایش یابد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی با تاکید بر شناسایی گره‌های اقتصادی گفت: علی رغم فراوانی منابع و نیروی انسانی جوان عموم افراد کشور ما در تولید دچار مشکل اقتصادی هستند که حل این مشکلات در گرو اصلاح سیستم‌ها و اجرای طرح تحول است.

فرزین افزود: با نظام شناسایی در حوزه‌های بانکی، گمرک، مالیاتی و یارانه‌ها می‌توانیم درآمدها را رصد و اقتصاد کشور را کنترل و مدیریت کنیم و این همان چیزی است که در حال حاضر در کشورهای اروپایی به واسطه وجود نظام شناسایی حتی فروش یک شی و کالای کم ارزش و خروج آن از مرزهایشان ثبت می شود.

وی IT را به عنوان بستر همه نظام‌های شناسایی دانست و گفت: IT ابزار شناسایی در تمام سیستم‌های بانکی، طرح جامع مالیاتی، نظام جامع مشتریان و سیستم اعلام خانوار است.

وی گفت: متاسفانه در کشور ما بانک‌ها حتی در دادن وام ها ،مشتری خود را نمی‌شناسند و گاهی یک نفر به بهانه یک فعالیت اقتصادی از چند بانک تسهیلات گرفته بدون اینکه مشخص باشد، اما با اجرای طرح تحول و نظام شناسایی همه چیز کنترل و مدیریت می شود و عدالت بین افراد برقرار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا